Pohjois-Suomen Kuivaustekniikka Oy ja Adecco ovat tehneet pitkään yhteistyötä henkilöstövuokrauksen ja rekrytointien saralla. Pohjois-Suomen Kuivaustekniikka luottaa Adeccoon HR-kumppanina, joka tukee uuden työntekijän rekrytoinnin jokaisessa vaiheessa aina haun käynnistämisestä valintapäätöksen tekemiseen ja työsuhteen hallinnointiin – esimerkkinä yhteistyön sujuvuudesta käy vastikään onnistuneesti läpiviety korjaustyönjohtajan rekrytointiprosessi, jossa Adecco auttoi Pohjois-Suomen Kuivaustekniikkaa löytämään juuri oikean osaajan.
Pohjois-Suomen Kuivaustekniikka kuuluu yhdessä Oulun Kuivaustekniikka Oy:n ja Pohjanmaan Kuivaustekniikka Oy:n kanssa Oulun Kuivaustekniikka Groupiin, joka vahinkosaneerausten ammattilaisena tarjoaa asiakkailleen kokonaisvaltaista palvelua vesivahinkojen ja kosteusvaurioiden korjaamiseen liittyen parinsadan ammattilaisen voimin. Yrityksen toimialueita ovat Lappi, Pohjois-Pohjanmaa, Pohjanmaa. Kainuu sekä Savo.
Rekrytoinnin ulkoistamisella aikaa ydinliiketoimintaan keskittymiseen
Uuden työntekijän etsiminen ja palkkaaminen vaativat työnantajalta sekä ajallista että taloudellista panostusta. Varsinkin erityistä ammattitaitoa ja asiantuntijuutta vaativiin rooleihin voi olla haastavaa löytää juuri sopivaa tekijää, ja lisäksi tällä hetkellä työmarkkinoilla puhutaan hakijakokemukseen panostamisesta – hyvin hoidettu hakuprosessi ja sitä kautta muodostuva positiivinen hakijakokemus vahvistavat oleellisesti työnantajayrityksen kiinnostavuutta tulevien työntekijöiden keskuudessa; tulevaisuuden työntekijöiden tavoittaminen helpottuu, kun yritys näyttäytyy hakijamarkkinoilla houkuttelevana ja kiinnostavana työnantajana.
Hakuprosessin vaiheet aina ehdokkaiden etsimisestä hakijoiden karsintaan haastatteluihin sekä rekrytointipäätöksen tekemiseen vaativat ajallisen panostuksen lisäksi HR-asiantuntijuutta ja -ammattitaitoa. "Antaa ammattilaisten hoitaa hommat alusta loppuun asti", Mauri Kouvalainen, Pohjois-Suomen Kuivaustekniikka Oy:n aluepäällikkö, naurahtaa ja toteaa lisäksi, että aikaa säästyy, kun itse ei tarvitse huolehtia prosessin eri vaiheista.
Asiakaslähtöisyys on Adeccon toiminnan ytimessä
Rosa Pitkänen, Account Manager Adeccolla, kertoo, että Adecco on pystynyt tukemaan Pohjois-Suomen Kuivaustekniikkaa laaja-alaisesti kaikissa rekrytointiprosessin vaiheissa aina hakijoiden esikarsinnasta soveltuvuuden arvioimiseen eri testityökalujen avulla. Näin yritys saa objektiivista, faktoihin perustuvaa tietoa tukemaan rekrytointipäätöksen tekemistä. ”Olemme asiakkaallemme rekrytointiväylä ja kun hoidamme aivan koko prosessin alusta loppuun asti, asiakas voi keskittyä omaan ydintekemiseensä,” Pitkänen kertoo.
Autamme asiakasyrityksiämme kaikissa rekrytointiprosessin vaiheissa asiakkaamme tarpeiden mukaan – palvelumme pohjautuvat laatuun, joustavuuteen ja siihen, että kaikki palvelumme ovat asiakkaamme tarpeisiin räätälöitävissä. Yritys voikin keskittyä omaan ydintekemiseensä, kun rekrytoinnin eri vaiheet on ulkoistettu osaavalle HR-kumppanille. Voimme huolehtia esimerkiksi koko rekrytointiprosessin sujuvuudesta tai yksittäisistä prosessin vaiheista, kuten hakemusten käsittelystä, hakijoiden esikarsinnasta tai haastatteluista. Henkilöstövuokrauskumppanina varmistamme työntekijöiden haun lisäksi työsuhteen jokaisesta vaiheesta. Tarjoamme myös kattavat soveltuvuusarviointipalvelut, joista yritys vielä vahvistusta oikeiden päätösten tekemiseen.
Adecco on aktiivinen kumppani, joka selvittää asiat ja vie niitä eteenpäin. Adeccon toiminta on avointa, eikä mitään epäselvyyksiä ole jäänyt. Jos on ollut kysymyksiä, niihin on aina selvitetty vastaukset.
Mauri Kouvalainen, Pohjois-Suomen Kuivaustekniikka Oy:n aluepäällikkö
Avoin dialogi on avain toimivaan yhteistyöhön
Toimivan yhteistyön yksi tärkeimmistä rakennuspilareista on sujuva tiedonkulku ja kommunikaatio. Mauri Kouvalainen on tyytyväinen Adeccon suunnalta tulevaan yhteydenpitoon. "Adecco on aktiivinen kumppani, joka selvittää asiat ja vie niitä eteenpäin. Adeccon toiminta on avointa, eikä mitään epäselvyyksiä ole jäänyt. Jos on ollut kysymyksiä, niihin on aina selvitetty vastaukset. Tiedottaminen on erinomaista kaikin puolin,” hän mainitsee.
Rosa Pitkänen kuvailee, että asiakaslähtöisyyden ja rehellisen, molemminpuolisen avoimen kommunikaation yhdistelmä tuottaa tulosta. ”Tunnemme yrityksen, sen tarpeet ja mitä haetaan, ja näin pystymme aidosti toimimaan kumppanina missä tahansa henkilöstötarpeessa. Olemme aidosti asiakkaamme kumppani ja tukena koko prosessin ajan”, Pitkänen toteaa.
Asiantuntevan yhteyshenkilön merkitys
Erityismaininnan ansaitsee Maurin mukaan Adeccon rautainen HR-ammattilainen Rosa Pitkänen. "Jos kaikki hoitavat tonttinsa, kuten Rosa hoitaa, Adeccolla menee hyvin! Rosa on malliesimerkki siitä, miten asiat hoidetaan. Rosan vahvuus on helposti lähestyttävyys", Mauri kehaisee.
Olemme ihmislähtöinen, asiakkaan tarpeet ymmärtävä kumppani, ja tästä pidetään Adeccolla kiinni. Adeccolla on aina oma, asiakkaalle nimetty yhteyshenkilö, joka huolehtii yrityksen tarpeiden huomioimisesta. Pyrkimyksemme on luoda luottamuksellinen kumppanuussuhde asiakasyrityksemme kanssa, jotta voimme tarjota ratkaisuja mihin tahansa henkilöstökysymykseen.
Jotta yritys voi menestyä ja kasvaa, on tärkeää, että oikeat tekijät ovat oikeissa rooleissa. Tarvittavan osaamisen ja yrityskulttuuria rikastavan henkilön löytäminen voi kuitenkin vaatia aikaa ja resursseja. Adeccolla on globaalit juuret, ja olemme toimineet jo yli 20 vuoden ajan suomalaisilla työmarkkinoilla yhdistäen oikeita osaajia asiakasyritystemme mielenkiintoisiin tehtäviin.