Huijausyrityksiä Adeccon nimissä! Olemme saaneet tietoomme, että Adecco Finlandin rekrytoijina esiintyvät henkilöt ovat lähestyneet ihmisiä viesteillä Whatsapissa, Facebookissa, Messengerissä ja sähköpostilla. Näillä henkilöillä ei ole mitään yhteyttä Adeccoon. Jos epäilet saamasi viestin oikeellisuutta, voit tarkistaa Adecco Finlandin yhteystiedot kotisivuiltamme. Kaikki avoimet työpaikkamme löytyvät täältä sekä täältä!

Announcement bar for clients

Muutokset vauhdittavat osaamisvaatimuksia – miten varmistat yrityksesi tulevaisuuden menestyksen?

Vieraskynä, Maarit Yrjänheikki

Nykyajan liiketoimintaympäristö muuttuu nopeasti teknologisten kehitysvaatimusten, taloudellisten muutosten ja työvoiman muuttuvien odotusten myötä. Yritykset tarvitsevat osaajia, jotka voivat sopeutua, innovoida ja saada aikaan tuloksia nopeasti. Muutokset tuovat mukanaan myös uusia osaamisvaateita. Tämä on yksi suurimmista haasteista, joka tulevaisuudessa koskettaa eri toimialoja ja vaikuttaa laajasti suomalaisiin työmarkkinoihin. Samaan aikaan työntekijät kaipaavat yhä enemmän joustavuutta ja ovat valmiita panostamaan osaamisensa kehittämiseen, jotta he voivat vastata paremmin muuttuvan työelämän vaatimuksiin.

Adeccon Global Workforce of the Future -työelämätutkimuksesta käy ilmi, että suomalaiset työntekijät haluavat työelämään enemmän joustoa ja moderneja työskentelytapoja. Esimerkiksi 36 % eri toimialoilla työskentelevistä suomalaistyöntekijöistä kokee, että vuokra- tai freelance-tyyppinen työ sopii heidän elämäntilanteisiinsa vakituista ja kokoaikaista työsuhdetta paremmin. Jopa 40 % suomalaistyöntekijöistä harkitsee uudelleenkouluttautumista voidakseen vastata paremmin osaamisvajeeseen.

Adeccon interim-palvelu tarjoaa nopean ja joustavan ratkaisun osaamisvajeen tilkitsemiseen ja vastaa myös työntekijöiden tulevaisuuden tarpeisiin. Tässä blogiartikkelissa esittelemme interim-palvelumme ja annamme puheenvuoron palvelusta vastaavalle Maarit Yrjänheikille, joka toimii Adeccolla Head of Executive Solutions -roolissa.

Mitä interim tarkoittaa?

Interim-palvelulla yrityksen on mahdollista saada turvallisesti ja joustavasti vuokrajohtaja tai -asiantuntija määräaikaisiin muutos- ja kehitysprojekteihin. Institute of Interim Management (IIM) nostaa esiin, että interim-osaajien asiantuntemusta hyödynnetään erityisesti tuotannon ja tekniikan aloilla, joilla kestävyys ja teknologiakehitys toimivat olennaisina muutosvoimina. ”Interim-palvelu on tehokas ratkaisu niin globaalien talousmuutosten, teknologisen kehityksen kuin yritysten omien henkilöstö- ja osaamistarpeiden muutostilanteisiin ja niiden hallintaan. Interim-palvelullamme voimme auttaa asiakasyrityksiämme varmistamaan liiketoiminnan jatkuvuuden viiveittä muutostilanteista huolimatta”, Maarit Yrjänheikki tiivistää.

Nopeus, joustavuus ja ketteryys ovat osaamista tarvitsevan yrityksen kannalta palvelun suurimpia hyötyjä – väliaikaisjohtajan tai -asiantuntijan palkkaaminen mahdollistaa yritykselle kriittisen osaamisen hankkimisen ilman resursseja vieviä rekrytointiprosesseja. ”Interim-asiantuntijat voivat aloittaa työn nopeasti ja joustavasti, mikä on erityisen hyödyllistä äkillisissä muutostilanteissa”, Yrjänheikki painottaa.

Milloin interim-palvelu on paras ratkaisu?

Interim-palvelu on kustannustehokas keino lisätä erikoisosaamista. ”Interim-palvelun kustannustehokkuus perustuu siihen, ettei palvelu sido organisaatiota palkkakustannuksiin. Päinvastoin – interim-asiantuntijat tuovat merkittäviä säästöjä optimoimalla prosesseja ja parantamalla liiketoiminnan tehokkuutta”, Yrjänheikki korostaa.

Interim-vuokrajohtajat ja -asiantuntijat sitoutuvat yrityksen muutos- tai kehitysprojekteihin yrityksen tarpeiden mukaan – aina muutamasta kuukaudesta vuosiin. Interim-osaajat aloittavat työskentelyn välittömästi, kun yrityksessä on tarvetta osaamiselle, ja vievät yrityksen tarvitsemat prosessit läpi sovitussa aikataulussa. Lisäksi interim-johtajat ja -asiantuntijat tuovat muutostilanteihin puolueettoman, faktoihin perustuvan näkökannan. Esimerkiksi NSCG korostaa, että interim-osaajat ovat avainasemassa muutosjohtamisessa, sillä heillä eivät ole sidoksissa yritykseen syvään iskostettuihin rutiineihin, työkulttuuriin tai vakiintuneisiin käytäntöihin, jotka voivat pahimmillaan jarruttaa muutosta. Interim-johtajat ja –asiantuntijat voivat toisin sanoen tehdä objektiivisia päätöksiä ja tuoda uusia näkökulmia, jotka kiihdyttävät muutosta tehokkaasti.

”Interim-osaajat tuovat mukanaan syvällistä asiantuntemusta ja kokemusta eri toimialoilta, mikä auttaa ratkaisemaan käsillä olevia haasteita tai projekteja tehokkuuden lisäksi objektiivisesti”, Maarit Yrjänheikki täsmentää.

Miksi valita Adecco interim-kumppaniksi?

Yrjänheikki painottaa Adeccon laajan, kansainvälisen osaaja- ja asiakasverkoston merkitystä. ”Verkostoomme kuuluu niin asiantuntijoita kuin johtajia eri toimialoilta, ja meillä on oma dedikoitu asiantuntijatiimi, joka tukee sekä asiakkaita että interim-verkostomme jäseniä. Tiimi varmistaa sekä projektien onnistuneet läpiviennit että Interim-verkoston jatkuvan osaamisen kehittämisen”, Maarit Yrjänheikki kertoo.

Miten interim-palvelu hyödyttää vuokrajohtajuudesta tai -asiantuntijuudesta kiinnostuneita osaajia? Yrjänheikki nostaa esiin, että interim-palvelu tarjoaa erilaisiin elämäntilanteisiin sopivia ja joustavia työmahdollisuuksia. ”Interim-työskentely on moderni ja todella joustava tapa tehdä töitä. Interim-osaaja voi vapaasti ja itsenäisesti määritellä oman työaikataulunsa sekä hinnoitella osaamisensa markkinaehtoisesti”, Yrjänheikki kuvailee.

”Adeccon monipuolisissa interim-toimeksiannoissa ja -projekteissa pääsee kartuttamaan arvokasta kokemusta eri toimialoilta niin Suomessa kuin globaalisti”, Yrjänheikki kuvailee ja jatkaa: ”Interim-palvelu mahdollistaa osaajalle uusien ammatillisten verkostojen luomisen ja osaamisen kehittämisen. Adeccon interim-osaajilla on mahdollisuus jatkuvaan osaamisensa kehittämiseen henkilökohtaisten valmennusten avulla. Tarjoamme myös johtajuus- ja muutoskyvykkyyssertifikaattien suorittamiseen.”

Haluatko kuulla lisää? Oletko kiinnostunut kuulemaan palvelustamme lisää tai halukas liittymään interim-verkostomme osaajaksi? Tutustu tarkemmin Adeccon interim-palveluun ja siihen, miten voimme auttaa yritystäsi vastaamaan tulevaisuuden haasteisiin. Ota lähimpään Adeccon toimistoon yhteyttä, jotta voimme auttaa organisaatiotasi. Olemme täällä sinua varten!

Kirjoittaja on Adecco Executive Solutions -liiketoiminnan vetäjä Maarit Yrjänheikki, joka on työskennellyt henkilöstöpalvelualalla yli 30 vuotta erilaisissa rekrytointiliiketoiminnan johto- ja kehitystehtävissä niin kotimaisilla kuin kansainvälisillä markkinoilla. Hän kuvailee itseään näin: "Minulla on pitkä kokemus henkilöstöalalta, rekrytointiin liittyvien uusien palveluratkaisujen ollessa aina työni ytimessä. Minua ohjaa vahva luottamus aina parempaan tulevaan. Haluan auttaa niin yksilöitä kuin yrityksiä onnistumaan ja tuomaan esiin täyden potentiaalinsa. Tämä onnistuu parhaiten luottamukseen pohjaavassa yhteistyössä – kumppanuudessa, jossa keskinäinen kunnioitus, vastuullisuus sekä rohkeus ajatella ja toimia toisin toteutuvat. Siksi Adecco – mahdollistamme tulevaisuuden työn jokaiselle! Tutustu Maaritin profiiliin LinkedInissä!

Lue lisää:

Adeccon artikkeli: Suomi muita Pohjoismaita jäljessä tekoälyn käyttöönotossa

Adeccon artikkeli: Tekoäly säästää työntekijöiltä keskimäärin tunnin päivässä

Adeccon Global Workforce of the Future 2024 -tutkimusraportti

New Street Consulting Group: Three Key Trends In Interim Management

Interim Management Survey 2024

Kirjoittaja
Adecco

Muita sinua kiinnostavia blogitekstejä